Pozyskiwanie utalentowanych pracowników na rzecz swojej firmy ma strategiczne znaczenie dla jej rozwoju. Zatrudnienie osób do pracy jest inwestycją, która tak jak w każdym innym przypadku wiąże się z pewnym ryzykiem. Jeżeli uda Ci się pozyskać dla swojej firmy kompetentne osoby, będą one generowały zyski, w przeciwnym wypadku przyniosą straty. Każdy kto zajmuje się rekrutowaniem pracowników zdaje sobie z tego sprawę. Niestety, nie każdy wie w jaki sposób zminimalizować ryzyko przyjęcia osoby, która nie sprawdzi się na danym stanowisku. Dzisiaj skupimy się na tym, w jaki sposób przyciągnąć do swojej firmy najbardziej utalentowanych pracowników.

Zbuduj wizerunek firmy z misją i wizją

Szczególnie jeżeli prowadzisz małą firmę, nie będziesz w stanie przyciągnąć najlepszych pracowników wysokim wynagrodzeniem. Dlatego, jeżeli Ci na tym zależy to musisz ich zachęcić swoją wizją, pokazać im poczucie misji, które ich zainspiruje i przekona do Ciebie.

Najbardziej znanym wizjonerem, który potrafił przyciągać pracowników swoją osobowością i intrygującą wizją przyszłości był Steve Jobs. Jednak takich przykładów jest więcej – Elon Musk, Jeff Bezos, Mark Zuckerberg itd. Warto przeanalizować w jaki sposób stworzyli oni swoje biznesy, w jaki sposób inspirowali ludzi, jak przedstawiali swoją wizję oraz misję. Oczywiście nie oznacza to, że należy ich kopiować w skali 1:1, na pewno jednak warto znać te osoby i inspirować się nimi.

Efekty takich działań są bardzo skuteczne. Zbudowanie wizerunku w oparciu o misję oraz wizję pozwala na łatwiejszą rekrutację oraz przyciąganie statystycznie lepszych kandydatów.

Zatrudnij swoich fanów

Zatrudnianie swoich fanów ma parę istotnych zalet. Przede wszystkim, jeżeli ktoś regularnie udziela się w Twoich kanałach social media, śledzi Twój newsletter, czyta Twojego bloga – oznacza to, że jest naprawdę zainteresowany tym co robisz. Taka osoba z bardzo dużym prawdopodobieństwem będzie wykazywała duże zaangażowanie w pracy. Jednak oprócz tego, że pozyskasz pracownika, który lubi to co robi – zyskasz wizerunek firmy prospołecznej, otwartej na ludzi, którzy ją otaczają. Oprócz tego, fani zatrudnieni przez firmę, którą uwielbiają tym chętniej promują ją wśród swoich znajomych.

Wizualizacja miejsca pracy

Nowa praca zwykle łączy się z ekscytacją, ale również pewną ilością strachu i stresu. To naturalne, każdy z nas odczuwa strach przed nieznanym. Dlatego, pokaż w jaki sposób wygląda miejsce, w którym będą pracowały osoby, które chcesz zrekrutować. Oswojenie kandydatów na dane stanowisko, z ich nowym miejscem pracy zminimalizuje negatywne emocje, a zintensyfikuje podekscytowanie. W ten sposób sprawisz, że praca u Ciebie stanie się czymś bardziej pożądanym.

Polityka utrzymania obecnych talentów

Utalentowani ludzie lubią pracować z innymi utalentowanymi ludźmi. Dzięki temu mogą się wzajemnie od siebie uczyć. Dlatego możesz wykorzystać stare talenty do tego, aby przyciągać nowe i na odwrót – nowe, do tego, aby utrzymać stare.

Oprócz tego, bardzo ważne jest danie swoim obecnym oraz przyszłym pracownikom możliwości rozwoju. Według aktualnych trendów, obok zarobków, to właśnie możliwość rozwoju jest jednym z najbardziej atrakcyjnych czynników wpływających na wybór miejsca pracy.

Informuj o ciekawych projektach

Wykorzystaj swoje kanały komunikacji do tego, aby informować swoich odbiorców o przeprowadzaniu ciekawych projektów. Ma to bardzo duże znaczenie, jeżeli chcesz przyciągnąć do siebie utalentowanych ludzi. Tego typu osoby lubią pracować nad czymś ciekawym. Dlatego, jeżeli uda Ci się zbudować wizerunek firmy, która zajmuje się interesującymi projektami, wtedy dużo łatwiej będzie przyciągnąć ludzi o najlepszych predyspozycjach i kompetencjach do wykonywania danej pracy.

Nieustana ewangelizacja na temat Twojej firmy

Zbudowanie wizerunku wymaga obecności w wielu miejscach oraz regularności. Tylko w ten sposób będziesz w stanie zapaść dużej ilości odbiorców w pamięć. Dlatego twórz swojego bloga, udzielaj się na forach, grupach tematycznych, wysyłaj mailing, twórz wpis gościnne na innych blogach oraz promuj swoją markę i aktywność w mediach społecznościowych.

Networking

Networking to jedna ze skuteczniejszych metod pozyskiwania utalentowanych pracowników. Dlatego warto brać udział w różnego rodzaju branżowych wydarzeniach. W ich trakcie będziesz w stanie poznać wielu utalentowanych ludzi. Między innymi dlatego, że to właśnie najbardziej zaangażowane osoby w branży przyjeżdżają na różnego rodzaju eventy z nią związane. Bardzo często jest tak, że to właśnie Ci najbardziej zaangażowani są jednocześnie najbardziej utalentowani. Poza tym, wydarzenia branżowe dają świetne okazje do budowania relacji.

Oczywiście, warto nie ograniczać się z networkingiem wyłącznie do wydarzeń branżowych. Jest on możliwy również w ramach aktywności w grupach branżowych w Internecie. Można tam poznać wielu wspaniałych specjalistów, dlatego polecamy aktywność w takich miejscach.

To tylko cząstka działań które polecamy wykonać. Skontaktuj się z nami, by poznać więcej szczegółów.

 

Porozmawiajmy!